pátek 9. září 2011

Shopping

Co se týče nakupování, jsou asi dvě hlavní věci, které mě ničí:

1) Prodavačky a prodavači
Při příchodu do obchodu si vás změří pohledem, pozdraví vás, protože mají naučeno, že pozdravený člověk bude s menší pravděpodobností krást a pak na vás hodí bobek, protože dojdou k závěru, že si nic ve skutečnosti koupit nechcete. Když byste pomoc potřebovali, žádné se vám nedostane. Když už přijdete až za nimi a přímo je oslovíte s nějakou žádostí, vyhoví vám, ale bude to s naštvaným nebo povýšeným výrazem v obličeji. Takových prodavaček a prodavačů díky bohu není dnes už tolik a v Praze je jich rozhodně o mnoho méně než třeba v Olomouci, ale ještě zdaleka nevymizeli.
Dnešní příklad ze Sephory - stojím u nabídky kosmetiky(která nepatří k tomu nejlevnějšímu, co je na trhu) a viditelně hledám nějakého z prodavačů, aby mi pomohl s výběrem. Okolo jich projde několik, ale nikdo se nemá k tomu, aby se mi věnoval. Jedna prodavačka si dokonce všimne paní okolo čtyřicítky stojící za mnou (která nevypadá na to, že by akutně potřebovala asistenci) a pošle k ní kolegyni. A já tam stojím jako blb.

2)Nekonfekčnost konfekčních velikostí
Vím, že deprese z toho, že je mi tričko velikosti 34 příliš velké, je jen můj problém, měla jsem se (podle názoru výrobců oblečení) narodit ramenatější, prsatější, s širším hrudníkem, větším břichem a rozhodně širším pasem. Co mi ale nejde do hlavy, jsou kusy oblečení, které jedním rozměrem absolutně vybočují. Jako když tričko velikosti XS, které je tak akorát uzké a tak akorát dlouhé má výstřih, ze kterého vyléza polovina podprsenky(návrhář byl asi heterosexuální nadržený chlap bez vkusu), nebo sedí výstřihem a šířkou, ale najednou má délku pod zadek. Nebo když jsou šaty úzké(pas, prsa) a najednou jsou ramena strašně široká. (A ne, nemyslím "zajímavé módní prvky" u jednotlivých střihů, to je záležitost na jinou, mnohem rozsáhlejší, esej). Jo, jsou holky, které mají velikost podprsenky 70E, ale není jich(bohužel?) mnoho. Stejně jako většina žen nemá 2 metry. Nemají ke drobné konstituci najednou olbřímí ramena atd.

Žádné komentáře: