neděle 29. června 2008

Media Bias

Po několika dnech jsem dnes zase jednou zapla televizní zprávy. Sice ne úplně na začátku, ale stihla jsem ještě jejich část na Nově. Zarazilo mě, když začali uvádět zprávu stylem: Hnusný módní průmysl má další oběť. Nečekala bych, že slova jako hnusný uslyším v "objektivním" zpravodajství a rozhodně ne v tomhle případě. Možná kdyby se jednalo o nějaký hodně závažný zločin s velmi nechutnými detaily, které by naše média samozřejě zveřejnila. Na oběti a jejich psychické zdraví kašlem...
Nicméně reportáž pokračovala a vyšlo najevo, že modelka spáchala sebevraždu. Nikdo neví proč, nenašel se dopis na rozloučenou, ale podle výpovědí svých přátel a lidí z domu, kde bydlela, to byla usměvavá holka. Následovalo několik obecných vyjádření o tom, jak modeling výtváří strašný psychický tlak na modelky. A já si říkala - jak si může nejsledovanější zpravodajství v česku dovolit tak zjevně neobjektivní reportáž? Nejenom, že používají slovník, který by se při prostém informování objevit neměl, ale neváhají spekulovat a doměnky zahrnout do zprávy - nikdo neví jestli modelka spáchala sebevraždu, kvůli tlaku módního průmyslu, a navíc přidávání obecných vyjádření o tom, jak je modeling špatný, dosti mění vyznění celé reportáže. Kdybych se nad tím nezamyslela můj závěr by byl takový, že prostěnevydržela tlak toho strašně negativního odvětví, ale realita může být klidně taková, že měla depresi, nebo jí auto přejelo psa... Ale chtít po médiích objektivnost je asi příliš.

Žádné komentáře: